torstai 21. tammikuuta 2016

VOIMAA LUONNOSTA


"There is no WI-FI in the forest,
but I promise you will find 
a better connection."
















Oon aina rakastanut luontoa, mutta iän myötä myös luonnon merkitys on korostunut mun elämässä. Se kertoo jo aika paljon, että olin onneni kukkuloilla kun löysin täällä Saksassa meidän lähistöltä pienen metsän. Metsä varsinkin on niin terapeuttinen paikka, saa omat ajatukset johonkin ihan muualle ja voi vaan hämmästellä kuinka ihmeellisiä asioita luonnossa tapahtuu.
Saksassa kasvaa tosi korkeita puita, mitkä on ainakin mun mielestä aivan ihania! Tulee sellainen pieni ihminen suuressa maailmassa-olo, kun seikkailee tuolla metsiköissä. Vielä parempaa tästä kaikesta tekisi se, jos pystyisi kömyämään tuolla luonnossa oman koiran kanssa.

Aurinkoiset kuvat oon ottanut 10.1 ja "talvi" kuvat 17-19.1. Täällä oli viikko sitten vielä +10 astetta ja aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Host-papa mainitsikin että lämpötilaero Suomen ja Saksan välillä on 30 astetta, aika hurjaa. En oo koskaan ajatellut että Saksa olisi mikään eksoottinen paikka tai että ilmastossa olisi huikeita eroja Suomen välillä, mutta täällä ei onneksi oo ollut niitä hurjia pakkasia mitä Suomessa tälläkin hetkellä (?) on. Toissapäivänä taisi olla kylmin päivä täällä kun oli -9 astetta pakkasta. Aurinko on onneksi kuitenkin paistanut myös kylmempinä päivinä ja voi vitsi kuinka paljon energiaa tosta mollukasta voikaan saada. 



-Saija

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti